Studiofoton

Solen skiner och det är aldrig ljuvligare att vara hundägare än nu, när både människa och hund får njuta av allt det vackra.

Härom lördagen förevigades Roddan av en av (enligt Vapencentralen i Kalmar) Sveriges bästa hundfotografer. Resultatet ser ni nedan... Att förbättra och förstora någon av dessa bilder är hutlöst dyrt... och vill vi verkligen ha en sådan här bild på väggen? Det är liksom inte riktigt vår stil, hur vacker än vår hund är. För visst är han?!

image772

image773

image774

image775

image776

image777

För övrigt drar det ihop sig till Majmönstringen, och jag vet inte riktigt vilken strategi jag ska ha. Vet ni att det är sex år sedan jag ställde hund senast. Jag skulle ju själv behöva gå en kurs. Vi har tränat att stå med Roddan och fick excellent hjälp av Kingas matte Karin. Men det andra då? Ska jag köra på chockterapi för Roddan och hoppas att han baxnar så vid åsynen av andra hundar, att han är lugn.... Vilken metod tror ni på?

Kommentarer
Postat av: Anna, Nisse och Laban

Kanonfina bilder på snyggingen!

Jag tror att det viktigaste är att ni är där i mycket god tid. Då hinner han lukta och ta till sig alla intryck och förhoppningsvis även varva ner. Och massor av gott godis i handen inne i ringen kan också vara bra. Det kommer att gå utmärkt, det är jag säker på!

Kram Anna

Postat av: Jenny

Jaaaaa ni har verkligen en fin hund & vilka bilder jätte fina!!!Synd på texten :)
Njut av våren Kram Jenny

2008-05-07 @ 15:05:24
URL: http://www.kennelevergraces.se
Postat av: Lis på jobbet

Fantastiska bilder på en riktig skönhet. Värsta fotomodellen. Klart ni måste ta fram någon bild. Är han lika uppmärksam på hundutställningen kommer ni att sopa banan. Fast det är klart hos fotografen var väl ingen annan hund.
Jag är säker på att ni klarar er bra. Som du förstår kommer vi att hålla två tummar och massor med klor för just ER.
Ha det så bra

2008-05-07 @ 15:48:20
Postat av: Ems

Kalasfina Roddipoddan! Näst sista bilden med rynkad panna och lätt lyfta öron kan man ju inte annat än att smälta av!

2008-05-07 @ 15:51:25
Postat av: Karin och Kinga

Vilka jättefina bilder! Han är ju så himla fin Roddan. Men jag förstår när man börjar tänka på priset så kan man ju lätt backa. Hoppas verkligen att det går bra på mönstringen. Vilket datum är det?
Det här med att trycka upp korv eller annat oemotståndligt i nosen funkar ypperligt för oss. Är det inte så att de tar ganska stor hänsyn till att ni inte brukar ställa ut? Jag tror att det går jättebra! Mycket gottis!!!
Kram Karin och Kinga

2008-05-07 @ 20:17:09
URL: http://www.123minsida.se/kinga
Postat av: Annika Bergenfeldt

Han är ju ljuvlig! Vilka foton! Jättefina. Mamma A

2008-05-08 @ 09:20:00
Postat av: Moa

Snygga snygga brorsan!!!! Underbara bilder!

2008-05-08 @ 10:45:19
Postat av: Camilla

Ååååh vilka fina bilder!!! Han är ju bara sååå snygg!!
Lycka till med utställningen!!

Kramar
Camilla

2008-05-09 @ 07:33:30
URL: http://www.123minsida.se/familjen-olofsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback