Roddan jobbar hårt

Just hemkomna från spårande och sökande i Fröstorp söder om Kalmar. Påminn mig om ett tag så ska jag åka dit och plocka blåbär... marken var helt täckt av en tjock rismatta med små gröna runda antydningar om mängder av vad som kommer bli blåbär.

Roddan sökte järnet och hej vad det går. Över stock och sten, hitta figgen, tillbaka som ett skott till matte för belöning och fotposition innan han visar på. Det är så roligt att se...

image796
Över stock och sten. Roddan är till och med för snabb för kameran...

image797
Ingenting stoppar Roddan längre. Förra kursen fanns tveksamheter inför främmande figuranter, den rädslan är som bortblåst nu vilket glädjer hans matte enormt.


image798

Årets första viltspår, mer koncentrerat spårande än om bara matte eller någon annat gått ett vanligt personspår. Han är inte riktigt "där" än, men det tar sig, och med träning så...


image799

Roddan hittar en klöv!!!

En ganska värdelös bild, men kolla Roddans tunga i kombo med klöven på marken...

Vi avslutade med en promenad tillsammans... gissa vem som sover sött nu?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej På Er!
Vad trist att Ni inte ser hela bloggtexten på Er data när jag har skrivit "tanke/pratbubbla". Hmm man skulle helt klart behöva ha lite mer data kunskaper. Vi köpte ju som sagt ny skärm igår och får inte till rätt skärminställning. RR- hundar ser numera ut som suddiga avlååånga taxar!!!
Vad kul att Roddan tycker det är så kul med sök! Håller med dig, det viktigaste är att man sysslar med sådant som hunden tycker är roligt. då tycker man ju automatiskt att det är mycket roligare själv också!

kram frås oss så länge!

Ps. Jag behöver ju i och för sig inte skriva pratbubblor i bloggen. det kanske är fler än Ni som har samma problem. ds

Postat av: Camilla

Jag har tagit bort de senaste dagarnas pratbubblor. Kan Ni läsa texten nu???

2008-05-20 @ 06:24:47
Postat av: Ems

jag känner att jag blev väldigt intresserad av de där kommande blåbären jag...

2008-05-20 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback