Ölands alvar

Idag sken solen från en klarblå himmel... jag som inte hunnit hem på lunchen gick hem en timme tidigare från jobbet istället och slängde in Roddis i bussen och körde över bron. Vi fiskade upp E och lillvispen i Färjestaden och susade sedan vidare med kosan styrd mot alvaret. Det är som balsam för en trött själ att med solsken i blick och med vän och hundar vid sin sida vandra omkring på den vackraste marken i världen. All stress bara rinner av en...

image678
Storvispen och Lillvispen, lyckliga som få...

image679
Mäh kommer ni någon gång, det här elstaketet är i vägen...

image680
Lillvisp

image681
Storvisp

image682
Lejonhundar på Ölands savann

image683
Snabb som vinden

image684
Ridgebackbrottning

image685
Motljus

image686
Älskade!

image687
Hallå, det kommer ut något här bak...
Adam assisterar Roddan på toa...haha..

Sedan blev det te och kladdkaka i E:s kök. Ikväll tittar jag på stjärnorna E - jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Mia & Bamse

Hahaha, skrattade så när jag såg sista bilden! SÅ brukar bamse se ut när han leker med sin sheltiekompis Hamilton! Han höll på att förlora sin vita fläck på huvudet!! Förstår inte riktigt vad som är så intressant men, det är väl ännu en sån där hundgrej :)

Postat av: elin

Åhh vad härligt vi hade!!! Vi har sån tur som har världens bästaste vispar hos oss:)

2008-03-05 @ 18:05:24
Postat av: Lis m Bella o Thaba

Hej på er
Såg dig och Rod promenerande på väg inåt stan häromdagen. Ni såg så fina ut, båda två. Nu får vi snart hitta en tid när vi kan träffas (innan alla får släpps ut). Ser att Rod har fullt upp som pappa/storebror, kul. Gillar sista bilden men tycker samtidigt synd om Rod.
Lis

2008-03-05 @ 18:18:32
URL: http://www.bellaochthaba.se/
Postat av: Jessica Pi

Snacka om att få lite privatliv när du till och med dokumenterar bajset :)

2008-03-05 @ 18:38:56
Postat av: Helena och Justus

Jo men visst var jag på ICA Baronen förra helgen! Men jag har full förståelse för att du inte gav dig till känna :-). Jag är i Kalmar med jämna mellanrum nu, eftersom det finns en alldeles speciell man på Ölandsgatan... När vi träffade Lis och Thaba i fårhagen för ett tag sedan mötte vi även Rod och din pappa där, så jag har allt sett fine, härlige Roddan. Vilken underbar förebild han är för lillvispen! De ser verkligen ut att trivas kanonbra ihop. Och vilka insatser Rod gör både som vakthund och blodgivare. Han måste väl ha utvecklats enormt mycket sedan han kom till er, eller hur? All heder åt dig och husse för det!
Soliga vårhälsningar från
Helena och Justus

2008-03-06 @ 19:44:42
URL: http://www.dovier.se
Postat av: Adams husse i Stockholm

Jag saknar min lillvisp!

2008-03-06 @ 23:48:41
URL: http://adamdiamond.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback