Vardag, apport och rulla runt...

I "Hitta hem" på TV3 vill en matte avliva sin femåriga Rhodesian Ridgeback-hane för att han inte vill vara ensam hemma och för att han då "river köket" efter något ätbart... Mitt hjärta brister! Tur att ställen som Hundstallet finns som kan ge hundar en andra chans!

Idag började vardagen med stort V. Matte började alltså jobba. När hon kom hem trippade Roddan på tå och matte uppfattade något som "träningslust" i Roddans ögon och utrustade sig med en dummie och hundgodis efter middagen, för att träna lite med Roddis. Att valet föll på dummien var för att matte tänkte att lite apportering är en lagom nivå efter sommarens träningsträda. Tji fick hon!

Som tur var kastade matten inte dummien i vattnet utan började med lite landapportering. Roddan satt som fastfrusen i fotposition och glodde enfaldigt på sin matte. "Apportera kan du göra själv! Varför kastar du iväg den om du vill ha den?". Matte började gapskratta vid bara åsynen av Roddan! Inget hjälpte, han ville absolut inte hämta något alls, så vi tränade lite på att hålla dummien i munnen och släppa på kommando. Eh, han är fyra år och har gjort detta hundratals gånger, men idag ville han ingenting alls!

Vi övergick isället till lite gammalt hederligt godisletande i träd och avslutade med lite tricks och lydnadskommandon på avstånd, med en bra störning i form av en man på en parkbänk strax intill. Att göra något på mer än fem meters håll tycker Roddan är jättekämpigt! Han vill vara intill hela tiden! Hur som haver, idag visade han upp något helt nytt för sin matte, han kan rulla runt både åt höger och åt vänster! När lärde han sig det?



Kommentarer
Postat av: Karin

Rulla runt!? Kan du komma på hur Roddan lärde sig det så vill jag veta. Har han smygtränat under dagen liksom? Vardagen är ju egentligen en period man har då man längtar efter att det "plötsligt händer" så man har en valmöjlighet att kunna ta ledigt en vecka utan lön när man vill. Inte känna att det "bara" är ett år kvar till nästa långsemester.

Själv är jag rätt nöjd ändå för jag har nya utmaningar och är rätt ivrig på att lära mig allt för min nya tjänst.

Kramar och nospuffar

Karin och Kinga

Postat av: Gucci

Tack för gratulationen på min 1-årsdag!!!



Tiden går fort när man har roligt sägs det ju...

Och det är sant!!



Jag har då roligt mest heeeela tiden!!!



Nospuffar

Gucci

2008-08-21 @ 15:25:06
URL: http://www.123minsida.se7familjen-olofsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback