Roddan träffar Bruno

Idag har Roddan och jag varit på Dunö, inte för att träffa Nisse och Laban denna gång, utan deras nya granne Bruno. Bruno är en 14 månader gammal Grand Danois som nu kommit till sitt femte hem och är där för att stanna! En jätteglad och valpig koloss som fick ens hjärta att smälta direkt! Kanske inte Roddans hjärta sådär på direkten, men efter en stund lekte de tillsammans som om de aldrig gjort annat. Och Roddan har mött sin överman, kanske inte mentalt, men storleksmässigt! Jag gissar att dessa två herrar kommer ha stort utbyte av varandra framöver...

image713
Får vi presentera Bruno - Dunös nya jätteglada GD! Han är inte så lätt att fånga på bild så hans husse hjälper till lite här...

image714
Efter lite mutter från de båda herrarna (!) var det inspektion som gällde.

Anledningen till att vi sammanförde de två ponnysarna var att Bruno inte direkt har någon erfarenhet av att leka med andra hundar, att Roddan skulle få träffa någon i sin size och föregå med gott omplaceringshundsexempel samt att vi människor skulle kunna utbyta erfarenheter om hur det är att ta hand om en omplaceringshund.

image715
Sedan var det full fart genom trädgården och Brunos husse har rätt i att man inte behöver någon mossrivare, med en GD och en RR i trädgården.

image716
En stor hund och en ännu större...

image718
Att jaga eller jagas det är frågan. Om Rod får svara säger han "jagas"...

image719
Hörru ska du ligga här eller? Ska vi inte leka?

image720
Tjihooo!

image721
Här kommer en älgkalv galopperande... Fotografen, undertecknad, hann inte ens få med Rod

image722
Ett varv till eller?

Gissa vem som sover djupt nu? Jag gissar att det finns en till ute på Dunö...

Kommentarer
Postat av: Anna, Nisse och Laban

Gissa om Nisse tyckte att jag luktade makalöst gott när jag kom hem!!

Tack för en trevlig förmiddag, vi ses snart igen hoppas jag!

Kram Anna

Postat av: Ems

Oj, Roddisen ser ju nära på ut som en lillkille i jämförelse :) Härliga bilder, precis som vanligt!

2008-04-07 @ 07:37:10
Postat av: Loka

Ja äntligen lite RIKTIGA hundar. Nu blir det hund av Rod... äntligen med en sån "sidekick".....
hälsar Tant Loka från Alafors

2008-04-17 @ 20:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback