Säsongsstart för träningen

Här har det varit lite dåligt med bloggande på sista tiden känner jag.... Men det ska bli bättre! Precis som med lydnadsträningen i det här huset...

Idag efter middagen tog jag äntligen Roddan och vår nyinköpta dummy + lite hundgodis och knallade iväg för att träna en stund. Men att träna med Roddan är som att träna med kolasås. Sött men segt. Herregud vad vi har legat av oss! Det enda som sitter som en smäck är fotpositionen. Men inkallning exempelvis var inte alls som vanligt, segt, slött och "vadå då jag kan väl pinka först?". Att hämta en dummy fanns inte på kartan. Längsta stunden han hade den i munnen var på promenaden hem... jaja... det är bara att träna vidare, men som sagt det är ingen lydnadschampinjon detta - han har inget större intresse och någon motor det har jag då aldrig sett ;-) Jag blev lite missmodig där mitt i alltihopa

Men! Efter en stunds träning så satt två av de senaste tricksen!

"Pang" Roddan ska lägga sig på sidan och dö, men detta döende går fortfarande ganska långsamt och som ett sista adjö hinner han vifta med tiggartassen innan huvudet slutligen når marken. Men han förstår kommandot och vet vad han ska göra!

"Rulla runt" Fungerade äntligen för första gången idag. Detta är något jag försökt lära Roddan sedan ett år tillbaka men misslyckats varje gång... Idag kom han dock på det hela själv när han misslyckades med att dö och istället gjorde ett 180-varv från ena sidan till den andra. Så föddes det trickset, men nu kan han det faktiskt! Plus att skilja på "pang" och "rulla runt".

Vi avslutade med ett "leta" i godisträdet. Och även där var det skillnad! Han är inte lika snabb på att hitta godisarna, men vilken balans. Han hoppar, trixar och knixar och hämtar godisarna mycket smartare än sist! Så någonting har ju i alla fall utvecklats.

Min fina Roddis! Vi ska träna mer jag lovar!

image541
Kameran fick inte plats idag när vi gick ut... håll till godo med en bild på födelsedagsgrisen med hans jätteben! Ja, det i oxhud alltså...

Kommentarer
Postat av: Maja

Hmmm min matte har samma problem med mig när vi ska träna.......
Matte önskar lycka till! Kram Maja

2007-09-14 @ 11:30:54
Postat av: Patricia & Moa

Hej! Visst är hon sockersöt lilla Daphne :) !!
Tyvärr blev min semester inte som planerad och min vistelse i Skåne avbröts lite abrupt men vi ger inte upp tanken om en bus-date med fiiiiina brorsan!!! Kommer ni upp mot Stockholm igen så måste ni höra av er!
Många kramar från 2 lata semesterfirare(har 3dagar kvar ;) )

2007-09-14 @ 19:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback