I svampskogen

Vi ligger lite efter med bloggandet, men kvällarna är fulla med annat. Här kommer en rapport från skogarna runt Kalmar och svampplockningsläget där... Roddan gillar det här med svampplockning, då kan han rejsa över stock och sten och leka sig trött.

image547
Full fart, medan vi andra mest sitter stilla och plockar kassarna fulla

image548
Och detta är vad vi plockar...

image549
Finast i hela skogen! Står stilla i iallafall en halv sekund...

image550
Trött, trött efter ett par timmars skogsrejsande... Roddan åker finfint där bak i J:s lilla blåa Golf

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej på er,
Jag lämnade ett meddelande på den nya ridgeback sighten till er. Du ville att jag skulle lämna ett avtryck på er hemsida. Vår Viking var bror till Bruno som nu bor hos Bosse som kommer från Vereus Qoya.
I tisdags blev tyvärr vår Viking överkörd av ett tåg under en skogspromenad och vi är helt bestörta såklart. Min sambo Tom hittade honom efter över en halvtimme och det var helt fruktansvärt. Vad Tom upplevde kan jag inte förstå.
Vi såg att er Vereus Qoy har valpar på gång. och vi känner att vi inte klarar oss utan. Vi ältar och ältar och gråter och gråter. Vår kennelmatte och husse stöttar och förstår att vi behöver en ny valp för att stå ut.
Viking levde med oss och var dygnet runt med Tom som kunde ha med honom på jobbet så det känns riktigt jobbigt.
Jag vet inte varför men eftersom jag läst er historia och att ni tagit hand om Rod och följt er på er sight så känns det verkligen som om ni är nära vänner, konstigt!. Ledsen att besvära er med våra hemskheter men det känns som om det är okej.
Ha det gott och vi önskar att om ni hör något om valpar från seriösa uppfödare som snart kan leverera så är vi intresserade.
Ha det gottoch krama Rod från från mig
Karin i Nykvarn

2007-09-27 @ 20:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback