Söndag med gänget

Söndagar är bra busdagar och vi återvände till fårhagen. Denna gång i sällskap med Bella & Thaba med husse & matte förstås (på deras sida finns ännu finare bilder). Det var ett glatt återseende och hundarna röjde mer än någonsin. Det är svårt att få dem att fastna bra på bild eftersom de inte är stilla ens en halv sekund.

Roddis och tjejerna 1
Nu kommer jag och tar er!

Roddis och tjejerna 2
Tre ridgebackar i flygande fläng

Roddis bad
Rod vågar inte riktigt hänga på ända ned i vattnet

Tittar p?
Han tittar på medan damerna badar (men tog sig ett dopp även han sedan)

Bus
Jaga, jaga, jaga...

Nu vilar en trött, mätt och nöjd Roddis i korgen i värmen under elementet. I morgon är det kurs igen, då är det dags för stadspromenad med störningar och koppelträning. Vi har ju förresten glömt att blogga om kursen i måndags . Då var vi utanför djursjukhuset och tränade hundmöten, positiva inkallningar samt stopp/stanna. Vi tränade också på att "bete sig bra" i djursjukhusets väntrum och så vägde vi alla hundar. Jag var lite nervös för att sitta i väntrummet med sju andra vovvar, men det gick hur bra som helst och Nisse kursvovve fick sitta hur nära Rod han ville. Invägningen gick också finfint, 49,2 kilo - behöver jag skriva att Rod är störst på kursen? Däremot hundmöten gick sisådär när en inlånad storpudeltik skulle komma och träna med oss fick Rod spelet. Det är något med svarta hundar tror jag... Så ömsom vin ömsom vatten och vi tränar vidare...

Nu räknar vi ned till vi får träffa VQ-klanen. Bara två veckor kvar...

Kommentarer
Postat av: Lis m Bella o Thaba

Hej Ulrika och Rod. Kul att ses i vårvärmen även om leken fick ett abrupt slut. Det är roligt att hundarna har så kul tillsammans. Idag tog jag ju massor med kort och på på vår hemsida kan du se Roddans alla knep för att vara med i röjet. Go-vovvar!!!
Lis

Postat av: Anonym

Per finns på pionhed.blogg.se och han skrive grymt sällan :)

Jag hade en underbar kväll och natt igår och kom hem vid halv sju på morgonen. Det där med misspepp kommer över mig ibland, precis som om jag är dränerad på kraft. I vanliga fall kommer det ju lite sakta, men fredag kväll kom det som en smäll. Och så hängde det bara kvar..skumt.

2007-03-11 @ 14:14:10
Postat av: Jessica P

ja.. det var ju jag som skrev inlägget utan att nämna mitt namn. och ni verkar ha grymt skönt väder nu för tiden. Hade jag en hund så skulle jag nog uppskatta den oerhört mycket under våren, med allt ljus,alla dofter knoppar och det där underbara som brukar börja komma när jag fyller år och lite framåt (ungefär när basketsäsongen går mot sitt slut!)

2007-03-11 @ 14:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback