Hasta la vista Suecia/Suède!

Först vill vi önska alla en RIKTIGT LÅNG OCH SKÖN SOMMAR och såklart GLAD MIDSOMMAR!!!

image394
Roddan posar bakom mattes halvtaskiga penséer men framför gårdens fantastiska rosor, det får duga som midsommarblomster...




Så nu har vi nästan packat allt... och i morgon efter ytterligare en sejour hos veterinären och uthämtning av avmaskningsmedel så drar vi. Bloggen kommer uppdateras så fort vi har chansen, men räkna inte med bilder, och eftersom vårt hem de närmaste fem veckorna är vår folkabuss som inte har någon trådlös uppkoppling så kommer vi endast sporadiskt att kunna tala om var vi är och vad vi gör.

Första depåstopp är hos mattes barndomsvän Julia och hennes Johan i Lyon. Där ska vi fira svensk/fransk midsommar och givetvis har vi med sill och öländsk nypotatis. Efter Lyon styr vi ned mot Medelhavskusten och någonstans där möter vi upp våra "vanliga" semesterkompisar Mangan och Hanna som vi ska sällskapa med ett tag. Målet är kitesurfing i Tarifa (söder om Gibraltar) och där kanske en kompis till husse möter upp.

När det tröttnats på surfingen där (som om det skulle kunna hända) återvänder vi till Frankrike och någonstans längs Atlantkusten mellan Biarritz och Bordeaux möter vi upp våra älsklingar från Örebro med lilla V i spetsen... Förhoppningsvis får husses tjocka släkt sig även några besök av familjen Taikon och deras röda folkabuss.

Vi är tillbaka i slutet av juli.

Här kommer de sista bilderna för ett tag på Roddan...

image395
Ehh var ska de här sakerna? Om jag håller mig intill så kanske man får följa med...

Notera att Roddan numer bär ett tjusigt fästinghalsband
som ska skydda mot brun hundfästing och eventuella fjärilsmygglarver...

image396
Hejdå min gräsmatta, vi ses om en månad...

image397
Om jag ligger här så snubblar ni i alla fall på mig om ni försöker lämna mig kvar här...


Återigen en riktigt skön sommar önskar vi alla! Bada och sola mycket, men använd solskyddsfaktor, dyk inte på grunda vatten med huvudet före. Ät och drick gott, klia inte på myggbetten och läs många bra böcker!

KRAMAR från oss!

Kommentarer
Postat av: Bella och Thaba

Hälsa matte och husse att de ska köra försiktigt när de har en sån viktig last(läs Rod). Vi vaktar stan när du är borta......slick från oss

2007-06-18 @ 19:55:27
Postat av: Jessica P

Jag kommer sakna er varje dag! Bon voyage (eller nåt i den stilen...)

2007-06-19 @ 07:51:49
Postat av: sara

finaste älsklingsrod!
jag har en störtskön bild på dig och mig som togs när jag var i kalmar. den ligger på mobilen och någon dag då jag hittat usb-sladden (som jag fortfarande inte gjort på ett år) ska jag ladda upp den. eller skicka den.
önskar bergenfeldt/labory-family en riktigt lång och skön semester. massa solkramar från sara och johan!

2007-06-19 @ 15:34:45
Postat av: Faster Fanny

Ha en superfin semester! Gros bisous à tous les trois!

2007-06-19 @ 17:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback