Skotjuven slår till med små hyss

Tre gånger i rad när jag kommit hem de senaste gångerna har jag hittat en av mina skor både här och där, bl.a. gömd i sängen. De första två gångerna var det vänster-Birkenstockstofflan, något som fick mig att tro att jag hade en översmart hund som var ute efter en speciell sko.

Men idag när jag kom hem från en eftermiddagsbio hade han gömt min joggingsko under en filt under vardagsrumsbordet. Vad menas med det?

Hmm... det är ju inte så att han har bitit i dem, men han hämtar alltså en sko ur skohyllan och tja... tar den med sig och gömmer den där han är. Understimulans? Har han trist när han är ensam? Saknar ha mig och vill lukta på min fotsvett? Är det apporteringsträningen som gått över styr? Vad har ni för teorier?

Och igår när han var ensam alldeles för länge hade han också gjort konfetti av en hundbajspåse, antagligen för att den singlat ner från hatthyllan, eller i jakten på hundgodis. Är det en protest mot att vara ensam efter att ha haft sällskap 24.7 i nästan en månad? Han har ju faktiskt varit ensam, bl.a  i en fjällstuga utan att hitta på de minsta hyss. Vad tror ni han har för sig? Det är ju så man har lust att filma honom när man går hemifrån, men tyvärr har vi ingen sådan kamera.

Får jag plats?
Får jag sova hos dig?

Kommentarer
Postat av: Patricia & Moa

Måste kommentera det sista inlägget...Varje dag när jag kommer hem från jobbet så har Moa fördelat min inneskor till 1: sängen nr 2: soffan!! När jag läser att Roddisen också har en förkärlek till skor kan jag bara tänka mig att det är för att dom saknar oss när vi lämnar dem. Moa tar alltid de senast använda par skorna och gosar med ALDRIG ett par skor som jag använt tidigare på dagen. Det kanske är ett ¨familje-problem¨ :) ...hahaha Söta är dom i alla fall.
Kram

2007-01-14 @ 18:34:32
Postat av: Tina

Jag har en teori som ingen kan pricka hål på. Hundar är faktiskt så läbbiga att de helt enkelt njuter av fot-svetts-doften.... D e va jag tror =0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback