Rabiesspruta 2

Rod & mamma Lillroddis och mamma Inka, 2004

Glömde ju skriva att Roddis fick rabiesspruta nr 2 igår. Nu hade de ändrat sig igen, djursjukhuset, och kunde inte ge DHPPI-vaccin samdidigt som Rabisin. Ja, jag vi gör som de säger, men undrar varför de ändrar sig hela tiden (inte samtidigt - samtidigt - inte samtidigt).

Nåja huvudsaken är att vi inte äventyrar rabiesvaccineringen! Nu är det bara att vänta 120 dagar...

Rod får så många komplimanger av alla där, de tycker att han är så social och tillgänglig för att vara RR, han är inte det minsta rädd och reagerar inte på sprutor alls, utan är bara glad och låter svansen dansa... Jag är en stolt matte! Nu ska vi dit om två veckor igen, men då är det husses tur.

Vågen stannade på 49,2 kilo - i vår familj är det bara Rod som lyckats gå upp under jul- och nyårshelgerna.

Varför skäller inte Rod på andra hundar, när han är ute och går med min pappa (i ösregnet i över en timme - tack pappa!)?

Kommentarer
Postat av: Annika Bergenfeldt

Ja Rod är mycket social.Precis som sin matte Ulrika. Vi hade det mysigt igår med renskav och grisöron.Bra samvaro för alla! Rod och Anders ute i spöregn och Ulrika och Mamman på veckohandling. Sedan gemensam middag i stearinljusets sken. Sådana vardagskvällar gillar jag! Annika

2007-01-19 @ 17:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback