Klicker & kursplats!

Roddanpoddan har haft en egen "nanny" hela dagen lång i form av "faster" Fanny (å - det rimmade ju!), så matte kunde vara på jobbet utan dåligt samvete.

Väl hemma från jobbet tänkte jag prova något jag velat länge, nämligen att "klicka in" Rod. Jag kan inte mycket om klickerträning, men tycker det verkar lite häftigt (men svårt!). Nåja, jag testade att klicka in honom, och inte vet jag om det funkade. För godis gör han ju allt, men det där ljudet var han hemskt nyfiken på och letade efter det i början... *suck* Sedan fattade han snabbt att det var ögonkontakt som gällde för "godis+klick". Vi får väl se, vi kanske ger upp för att jag är så klantig...  Den här
boken har dock inspirerat mig!

Annat vi tränat på idag är lite apportering. Bollar är bättre än pinnar, men jag ska nog skaffa en riktig dummie. Nu kan han i alla fall sitta kvar medan jag kastar ut, ett bra framsteg!

På kvällen var vi hos "farmor" och åt lammkotletter och såg på Kalle och chokladfabriken. Mysig kväll! Väl hemma fick vi den glada nyheten i mejlkorgen att vi fått en plats på REKO hundutvecklings aktiveringskurs, som visserligen inte startar förrän i maj, men vi står i kö för plats på vardagslydnaden som börjar i februari och som vi hoppas, hoppas, hoppas har plats för oss. Hur som haver ser vi fram emot aktiveringskurs med sök, spår, apportering och även klicker....

Rod med vaniljsås i öronen
Rod med nyårsglassen i öronen, på hakan, huvud och nos. Gott var det!
Observera husse i soffan bakom...



Nu ska jag gå och lägga mig bredvid en hund som redan snarkar, högt och ljudligt, i dubbelsängen.

Kommentarer
Postat av: Patricia & Moa

Åååh, vi tycker det är jätteroligt med klicker!!
Moa har lärt sig hämta posten med hjälp av klickern det gäller ju bara att man har tålamod :) . Moa älskar klickern, om hon lyckas se att jag håller i den så kör hon desperat igenom alla trix hon kan och lite till i hopp om att få lite godis...det innan jag ens har klickat. Jag instämmer med Tina i ett tidigare inlägg och tycker definitivt att ni ska planera in Långfredasutställningen i Nacka!
Kramar från släkten i norr...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback