Back in town

Nu är vi hemma igen... och som vanligt, gick Rods lycka över att vara hemma, inte att ta fel på. Han är som en katt och stryker sig emot allt som han gillar här hemma. Vi har hunnit med en hel massa på "semestern" och promenerat kors & tvärs över hela Öret och hälsat på alla vi känner, med hundar och ungar och gravidmagar och nyrenoverade kök. Vi har fikat och ätit och skålat och dansat, spelat Twister och haft sovmorgnar. Riktig semester med andra ord!

Buset med Nevyn blev dock inställt för matte blev sjuk och därför styrde vi kosan hemåt en dag tidigare. Det får bli nästa gång...

Roddis är en fröjd att ta med sig överallt och är glad och social... han gillar alla och är så otroligt go' med lilla V...


Rod i husses säng
Nu kan ni lägga täcket över mig.


Vi har trängts i denna 90 centimeters säng och Rod gick med på att sova större delen av natten i sin korg, men på morgonkvisten försökte han obemärkt smyga sig upp till oss. Så! Man kan sova två fullvuxna människor och en fullvuxen Ridgeback i en 90 centimeter bred säng!



Idag har vi för övrigt pratat med Roddis gamla matte Lollo... de hade det bra och det även schäfern Zack, Rods "storebror", som levt upp sedan Roddis flyttade... så omplaceringen av Rod har verkat vara till allas bästa även om han är saknad i det Hagbergska hemmet.




En kväll i Örebro blev vi, på väg hem till vänner på fika, stannade av en kvinna som ville klappa en riktg lejonhund, ganska snabbt kom samtalet in på hennes döda Dalmatiner och jag som just i Örebro känner Leva nära i tanken, förstod och tröstade.

När det senare visades kort ur handväskan och det visade sig att hunden dött 1980, alltså för snart 27 år sedan så kunde jag inte annat än att le... visst hundar blir ens andra hälft, ingen tvekan om saken. Man lever så otroligt nära dem och de är ens allt! Men jag hoppas att jag inte går omkring och visar bilder på Leva 2033 eller på Rod 2044 för totala främlingar, det blir lätt lite konstigt då.

Leva vi saknar dig! Så vi visar en bild på dig här nu (för främlingar och vänner)... det var på dina gamla promenadställen vi vallade Rod nu i helgen. Du finns i hjärtat och i tanken!

Leva Oletveten
Älskade, älskade Levis efter en simtur i Västra sjön, Kalmar, hon är just hämtad henne från hundpanget då vi varit på Frankrikesemester...

Kommentarer
Postat av: Linda, Tzaren,Balsac,Inka å Loka.....

Hej hej!! Låter som en härlig semester....vill oxå...fast till nåt varmt ställe då förstås!! Hörde på ryktesvägar att ni skulle hälsa på här nere?! Kul, kanske man får tillfälle att se snyggingen då... Blir ställd varenda gång ni lägger ut nya foton på Rod; "vart har ni fått alla kort på Tzaren ifrån" ha ha. De är så fruktansvärt lika!!! Jaha, så sitter man då här hemma hos Håkan å Tina med alla hundar och snö och minusgrader medans dem förmodligen ligger på stranden eller vid poolen med en läskande drink eller nåt! :-(( Men jag tröstar mig med att Tina bränt sig, skadeglädje är väl den enda sanna glädjen, eller? Men jag har ju "skidbacken" ... Ha det bra så hoppas jag att vi ses!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback