Cirkushund och kattgalning

Vi kör lite lugnare aktiviteter här och försökte träna in ett tricks. Det är inte det lättaste! Rod vill så mycket, men tycker samtidigt att detta med att "rulla runt" är fullständigt onödigt. Han vill bara ha godisen. Nu har vi kommit så långt att han lägger sig på sidan och till viss del faller över halvtomhalvt på rygg. Runt kommer han icke, och sedan tryter tålamodet och han gör vacker tass i stället... Motivation, motivation, motivation. På sätt och vis har jan ju rätt, vad är cirkuskonster egentligen bra för? Nu kan han i alla fall höger/vänster tass när jag sträcker fram höger/vänster fot. Rod nyser inte längre och jag funderar på att avboka veterinärtiden faktiskt.

Igår när vi gick längs husen på gatan som nästan är en förlängning av vår gata (finns bilder
här) mötte vi hussen till samt den argsinta katten som gör utfall och förföljer oss när vi går förbi. Han bad så hemskt mycket om ursäkt för sin galna katt som blev om möjligt ännu ilsknare i sällskap med sin husse. Han kommenderade den som en hund och föste in den mot deras gård. Hussen kom efter mig och Rod och bad om ursäkt ännu en gång och sa att hans katt är komplett galen, hon hatar hundar och anfaller dem utan att förstå att hon riskerar att åka på däng. Å andra sidan hade hon gett en hund ordentligt med däng när en veterinär fick operera ut tre klor ur hundens rygg.

Vi passar oss! Men Rod tycker att katter är väldigt fascinerande. Jag imponeras av att hussen verkigen bad om ursäkt för sin katt...

Nu ska vi ta en långrunda och sedan möta upp husse vid tåget.

image314
I morgon hoppas vi på sådant här väder!

Kommentarer
Postat av: Anna

haha, cool hund :)

Postat av: Linda o Tzaren

Hej! Vi har oxå en sådan katt på våran gård!!! En gång satt en yngre tjej med den i knät ute och hon hade handskar på sig... Dum som jag är antog jag att det var hennes katt och när den gjorde två utfall på raken blev jag lite smått irriterad och fräste till tjejen att "Nä, nu får du allt ta och ta hand om din katt!" Stackars tjej!! Det kom fram flera veckor senare att det faktiskt inte var hennes katt!! Ha ha! Men katten den är kvar och om möjligt ännu mer argsint... Så fort den får syn på Tzaren jagar den honom och ska attackera... Hoppas ni har det bra annars!

2007-04-24 @ 18:24:26
URL: http://tzaren.se
Postat av: Anonym

Hej hej! Vet du vad, såg just reklam för ett hundprogram som ska gå på söndagar och det där tultade omkring massa små goldenvalpar. Vet inte om jag vågar se programmet... såg för övrigt en mycket trevligt flicka av rasen Parson Russel Terrier idag på stan, hon skulle ha valpar om en vecka och jag ville roffa åt mig en där på gatan. haha! Börjar bli knäpp...

2007-04-24 @ 21:51:23
Postat av: Jessica P

Hej! Det var som vanlig jag som skrev ovanstående inlägg. Ville bara säga att jag idag lärt Åsa och Anders settlers! hurra!

2007-04-25 @ 22:27:09
Postat av: Sara

så söt!

2007-04-28 @ 10:53:12
URL: http://imintheband.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback