Atjoo prosit!

Rod har varit lite krasslig de senaste dagarna. Nosen är snustorr och ändå nyser han och fnyser. Det har i och för sig blivit bättre än dagarna innan idag, men vi har ändå en veterinärtid inbokad på onsdag så får vi se vad de säger. Grannen med 3 hundar säger noskvalster och det kanske det är. Men min erfarenhet säger att hundarna då brukar "snorkla" mer inåt med nosen än vad Rod nu gör så det kanske bara är en liten vanlig förkylning. På onsdag får vi veta och tills dess tar vi det lite piano.

image311
Rod har somnat på ett ställe där han aldrig sovit förut, med nosen på avdelning E (pedagogik) i köksbokhyllan sover han i solen. Över huvud taget ligger han mer direkt på golvet än han gjort innan. Det kanske är värmen? Och kanske även möjligheten att sola sig?

Mattes mamma sa idag "tänk vad Rods personlighet har utvecklats sedan han kom till er" och det är faktiskt väldigt sant. Han uttrycker mer egen vilja, tar för sig och undersöker föremål som är skrämmande eller som avviker på ett för honom intressant sätt. Idag var vi ensamma hemma han och jag, och jag står i duschen när jag hör honom tydligt ge ifrån sig ett ljud han aldrig gjort förut. Inte ett skall. Jag kommer ut ur duschen och han visar med tydlighet att det är något vid dörren. Jag öppnar och utanför står en kvinna som vill ha hjälp med att leverera ett par glasögon till grannen mittemot, som inte är hemma. Det var det Rod ville tala om för mig, att någon knackat på. Kvinnan i trappen frågar mig också "har ni en sydafrikan hemma?" och jag fattar inte ett ord av vad hon menar. Hon pekar på Rod, "ja, är inte det där en Rhodesian Ridgeback"? Joorå, matte är dummare än tåget bara.

Rod har också börjat med en ny grej. Han hämtar fina presenter ur sin låda till de som besöker oss när det ringer på vår dörr. Han kan dock inte riktigt överlämna dem än. Men han hämtar något fint ur leklådan som han sedan triumfatoriskt springer varv på varv med genom lägenheten. Helst förbi gästen i hallen många gånger. Om gästen lockar på honom kan det hända att han glatt delar med sig.

image313
Rod förstår inte varifrån jag ropar. Fotot är taget från badrumsfönstret ner på vår innergård.

Kommentarer
Postat av: Patricia & Moa

Söta goa Roddan!! Mitt msn loggar ut och in mig på eget bevåg och ibland är jag inte hemma! Det är därför jag inte svarar på dina medd. ibland :) ! Den senaste månaden har min dator(inhandlat ny), mobilen(inhandlat ny), 3 par skor, 2 par byxor och häromdagen även min kamera gått isönder :( !! Jag hade planerat att köpa en systemkamera i maj/juni men får väl köpa en ny i veckan! Kan inte vara utan kamera så länge och ärligt talat så gör det inte så mycket att just kameran gick isönder har fått lägga band på mig för att inte gå och ¨spontan¨-köpa det innan men nu ¨måste¨ jag ju ;)! Men med allt annat som gått sönder så blir det en dyr månad :(...
Om ett par veckor ska vi ha en mini-semester igen fast denna gången i hela 10 dagar ska bli såååå skönt.
Kramar & nospussar från mig & Moa

2007-04-22 @ 11:37:13
Postat av: Anna

Haha, Nisse ser lika dum ut när jag ropar uppifrån arbetsrummet! Han rusar in i huset och ränner upp för trappan för att kolla om det verkligen var matte som var så högt uppe!

Jag lyckades smitta både Nisse och alla tre katterna med min förkylning sist jag var sjuk. Han pyste och fräste i ett par dagar, sedan gick det över. Veterinären sade att han skulle hålla sig lugn (hur lätt är det med en valp?) i övrigt gjorde vi inget.

Kram!

Postat av: Lis, Bella och Thaba

Krya på dig Roddan, för snart är vi färdiglöpta, säger B och T. Vi kan väl höras till helgen.
Lis

2007-04-23 @ 12:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback