Sova, sova, sova, säng, säng säng...

När vi inte knatar omkring i omgivningarna eller hänger i skogen är det vanligtvis detta, som följer nedan, vi ägnar vår tid åt. I alla fall herr Ridgebäck.

husse och rod sover
Husse & Roddisen vilar.

108043-43
Matte sover och nästan Roddis också...


Rod är en soffliggare utan dess like (men han hade röstat i valet om han hade fått...). Dessutom får han egentligen inte vara i soffan, bara i sängen. Soffan använder han bara när han är ensam hemma (för han vet att han inte får)... aldrig annars.

Idag kom Rods simförmåga på prov, han trillade helt sonika ner i vattnet. Det var ingen vacker syn och han blev mest chockad sjäv tror jag. Upp kom han lika snabbt som han plumsade i... Roddis trodde nog att det var mycket grundare än vad det var... och lutade sig liiite för långt ut över vattnet. Slottsfjärden är grund, och Systraströmmen är djupare, men det var aldrig någon fara!

Nähäpp... dags att försvara sin plats i sängen, annars ligger det något stort, hårigt och varmt där... Tur att vi har 160 centimeter att dela på alla 3, för då får vi faktiskt gott om plats. Tidigare sov vi två personer och en Riesenschnauzer på 120 centimeter... och det gick det med. Så herr Ridgebäck får mycket väl plats!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

VA! Får du sova i sängen!!! Det fick jag också när jag först flyttade in hos min matte men sedan sa hon att jag blivit för stor??? och sedan ett år tillbaka får jag sova nedanför mattes säng :(. Hon dillade något om en 90cm-säng och att hon aldrig fick sova hela nätterna, förstår inte vad hon pratade om men foglig som man är så flyttade jag på mig! Fast jag får vara där så länge som hon inte ska ligga där ;). Sköt om dig brorsan så tittar jag förbi snart igen...

Postat av: Faster?

Roddan Poddan verkar kunna linda matte och husse kring sin lilltå. Det skulle han lätt göra med faster också om han fick chansen. Han borde ta och pallra sig över till västkusten med sin musse och hatte och hälsa på!

2006-09-22 @ 15:12:53
Postat av: Annie, Martin och Nevyn

Sikken mysig hund han verkar vara Rod! Roligt att kunna följa honom här! Ni får komma förbi ÖRebro snart så att vi får träffa honom! Vi känner igen Nevvan i era små berättelser och foton på honom. Angående broccoliincidenten är hon också världens största matvrak - broccoli skulle säkert gå ner - annars är sallad och morötter gott för att inte tala om clementiner och äpplen...

2006-09-22 @ 21:33:08
URL: http://www.nevyn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback