Pigg och kry

Fullt frisk med en matchvikt på 49,7 kilo... det ni!

Veterinären skrev till och med "mycket fin hund" i besiktningsutlåtandet och matte nästan sprack av stolthet över alla fina komplimanger på djursjukhuset. Rod uppförde sig som en prins och gnällde bara lite när prostatan skulle undersökas (men vem vill vara med om en sådan undersökning?) En tandfraktur i nederkäken som vi misstänkte, men dentiten har ersatts av sig självt och det är ingen fara. Roddan är i god kondition och ska antagligen bara fortsätta ned ett par kilo till i vikt som vi tänkt. Klorna som jag klippt i omgångar fick klart godkänt av veterinären och på det hela taget så är ju Roddis en kanonhund!!! Precis som vi sagt!

Rod vilar på alvaret
Rod spanar in vad husse har för sig på öländska alvaret

Kommentarer
Postat av: Moa

Tjoohoo! Då var det officiellt: Roddan har blivit smålänning:)! Jag älskar att gå till doktorn, jag brukar pussa på dom och titta djupt in i deras ögon för då får jag godis ;)!! Vi fick åka ganska många gånger till doktorn innan jag fyllt 1 år, dom säger att jag var rätt så vild när jag var liten hihihi...Bamsekramen till dig brorsan, sköt om dig.

Postat av: Jenny

Va skönt att han är lika frisk som han ser ut:)
Är inne & läser här varje dag kul att ni skriver så man hänger med lite;)
Kram Jenny

2006-10-05 @ 22:24:37
URL: http://www.kennelevergraces.se
Postat av: Faster Fanny

Vad kul att Roddan även på papret är en prima hund!! Är rätt säker att han inte kommer uppskatta att gå på diet dock. Det innebär väl att limpmackor med mycket ost går bort?

2006-10-06 @ 11:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback