Dan före dopparedan

Så var det dan före dopparedan och jag och Roddisen har julstökat i mitt föräldrahem nästan hela dagen lång. Hann köpa honom ett par julklappar på stan först så han är sysselsatt i morgon. Nu är familjegranen i alla fall klädd..

Under eftermiddagen var vi hemma hos barndomsvännen M och hennes föräldrar som hemskt gärna ville beundra Rod. En "lejonhund" har varit deras hemliga dröm länge, och nu fick de chansen att träffa en livs levande hemma i sitt eget vardagsrum. M's pappa bredde ostsmörgåsar till Rod och bjöd honom även på några prinskorvar. En punschpralin slank tydligen till och med ned någonstans mitt i allt. Är det jul så är det... 

Roddis snusade igenom hela deras lägenhet, där egentligen två katter regerar, minutiöst . Dessa katter var dock lägligt instängda i sovrummet, mest för deras egen skull. Känns så bra att gå bort med Rod och träna honom i att slappna av hemma hos andra. Passivitetsträning är nyttigt för en sprallig Ridgeback som vill ha koll på allt och det går bättre och bättre. Han vill dock ha järnkoll på var jag är hela tiden, och jag kan inte gå på toaletten utan att han följer med. Men han kan varva ned och till och med sova en stund då och då.

I
Fjätervålen där vårt nyår ska firas med vänner, långt ifrån smällare och annat otyg är det knappt någon snö alls och i skrivande stund bara en ynka minusgrad. Gissar att jag inte behöver paniksy en mössa till Rods sammetsöron i morgon.


Stilstudie med tomteluva
(Med, med en på sned tvärsöver och så utan...)

(Han har ett mystiskt skärsår på nosen upptäckte jag idag, vet inte hur det uppkommit, men det ser värre ut på bild än i verkligheten, tack och lov)

Rod och pumla
Rod bakom familjegranen (var annars liksom) ser ut som han nosar på en jättepumla.

Nu ska vi iväg och hämta "moster" vid tåget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback