Vimsflocken

Idag när matten kom hem vid halvåttatiden fann hon ytterdörren olåst och öppen. Inte på vid gavel eller så, men likväl inte stängd. En glad hund mötte henne i hallen, en hund som alldeles uppenbarligen var ensam hemma. Hussen syntes inte till någonstans... och det visade sig mycket riktigt vid telefonkontakt att han var och handlade mat sedan en timme tillbaka. När matten frågade varför han inte stängt dörren menade han att han låst den (?!) Hur som haver, hunden var kvar i lägenheten, ensam men glad i hågen och hade alldeles uppenbart stannat kvar i hemmet trots att många människor passerat i trapphuset.
 
Hade det varit hussens och mattens förra hund hade de i detta nu sökt sin hund över hela staden. Det behöver man dock inte göra när man har att göra med en Rod. Han stannar där han är och ser ingen anledning att sticka eller ens öppna dörren. Inte hade heller någon granne sett sig nödd att stänga in honom.

Matten är glad att det denna gång var hussen som var vimsigast i flocken. vanligtvis brukar det vara hon själv som gör tokiga saker. Vi kan även tillägga att vi försvarar hussen med att han har väldigt mycket att tänka på på jobbet och att han åker till fjällen med sina kompisar på torsdag. Stressen är alltså en viktig faktor i sammanhanget.

Vimsigast eller ej... bäst av alla är Roddan som stannar där han lämnas!

Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att höra att det är fler som vimsar på det där viset och inte bara jag. Jag skyller dock alltid på att jag har mjölk i hjärnan. Det får jag.

Ni har ju världens duktigaste och bästaste hund! Heja Rod!

2008-12-10 @ 08:42:44
Postat av: Emma

Skönt att höra att det är fler som vimsar på det där viset och inte bara jag. Jag skyller dock alltid på att jag har mjölk i hjärnan. Det får jag.

Ni har ju världens duktigaste och bästaste hund! Heja Rod!

2008-12-10 @ 08:43:16
Postat av: Helena och Justus

Roddan är vad jag kallar en tvättäkta klippa! Vilken lättnad att han stannade hemma trots att dörren var både olåst och öppen.



Kram från Helena och Justus

Postat av: Anna, Nisse och Laban

Ja du, Nisse hade varit long gone ... Han rymmer så fort han får chansen, medan Laban står kvar och gnäller övergivet!



Kram från Anna

2008-12-10 @ 18:10:01
URL: http://nisseochlaban.zoomin.se
Postat av: Photos by Storm

Duktiga Roddanpojken. Det tror jag knappast våra damer hade gjort. Inte Thaba i alla fall, hon hade nog dragit en runda. Ha det bra i detta eviga mörker och regn. Längtar efter SNÖÖÖÖÖÖÖ/Lis

2008-12-11 @ 21:07:51
URL: http://photobystorm.blogspot.com/
Postat av: Tessan

Hmmmm....Jo-Jo är nog den ende som stannat inomhus av mina dårfinkar. Kenzo och Gucci hade gett sig ut på diverse äventyr men antagligen kommit hem när mat & sovklockan ringt ;)

Han är för go eran Rod! Hoppas att allt är bra med er.Här är allt bara bra, förutom Gucci´s borrelia.

Ha det gott! Kram Tessan

2008-12-11 @ 21:40:53
URL: http://aussieridge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback