Roddans paradgren

image359

image360

Jag tror bilderna nästan talar för sig själva. Jag har kommit fram till vad som verkligen är Rods paradgren, för han gör ingenting med så stor lust som just sök. Idag var det inga problem med en "främmande figge". Bamses matte Maria hittade han lätt som en plätt, lät sig berömmas, hämtade mig och visade på... så himla roligt att se honom jobba! Vi skickade åt två håll och det var heller inga problem...

Kurskvällens spårande den här gången gick bättre, men inte klockrent... han tycker att sök är mycket roligare och det syns!

Vi gick två spår, ett med tre apporter som han tog i munnen allihop. Sluttapporten ville han inte ens släppa. Ett längre rakt personspår för att höja motivationen. På öppen yta hade spåret rört sig i vinden och det var lite knepigt, men väl inne i skogen gick det som en dans.

Vi gjorde även en liten uppletandeövning mellan  allt spårande och sökande. Jag hade en kotte i fickan som jag sedan placerade ut i en kottsamling. Rod markerade på rätt kotte direkt. Andra och tredje gången tyckte han dock att hela grejen var rätt onödig. Vadå jag hittade den ju en gång, räcker inte det? Måste du slänga dit kotten igen? Typiskt Ridgeback, eller?

image361
Min kotte ligger i mitten, med en liten smörblomma på, så att jag skulle veta att Roddis markerade rätt kotte.


Nej, sök ska det vara för en Rod vars motivation och koncentration är som bäst då....


Kommentarer
Postat av: Patricia & Moa

Va ni är flitiga och duktiga!! Vi är mäkta imponerade här ;)! Viist är det underbart att se när det ¨klickar¨ till och dom tänder på alla cylindrar när dom gillar ngt!? jag kan bli alldeles blöt i ögat när jag ser Moa spänna hela kroppen och sätter näsan i backen alt luften!!
Vet faktiskt inte när vi ska ha semester igen men funderar på att anmäla till Ölands utställningen och ev ta semester i sammband med den. Om vi åker Stockholm-Öland så kanske jag kan ta med lite glass ner ;)...jag vågar inte åka till Göteborg utan *hahaha*!
Kramar från syrran och Patricia

2007-05-29 @ 11:52:31
Postat av: Faster Fanny

Hej älskade Rod och älskade husse och matte. Tänker på er. Håll ut till semestern. Den kommer snart! Gros bisous de la Corse!

2007-05-29 @ 20:33:58
Postat av: Anna & Nisse

Snyggt jobbat Roddan!!!
Kram från NIsse

Postat av: Jessica P

http://www.stefanshundtjanst.se/
Hört nåt om detta? De har ett jobb ute på ca 20 timmar i veckan...som bokningsansvarig och samordnare.

2007-05-30 @ 21:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback