Vardagslunken är tillbaka

Här händer nästan ingenting. Inget värt att berätta om. Matte har börjat jobba i veckan som gått. Lördag och söndag var matte & husse på släktträff i Östergötland och då fick Roddis bo hos mattes föräldrar och äta kassler och skinka... Han lyckades även snika sig till en nattlig promenad genom att gnälla vid ytterdörren mitt i natten och lurade ut människorna i mörkret. Dock inga trängande behov utan en fint för lite uppmärksamhet. Roddan är cool med att "vaktas" och bo hemma hos någon annan han är trygg med, men vandrar på nätterna och kommer inte helt till ro.

Husse åkte direkt till jobbet från Östergötland och vips är vi tillbaka i vardagen igen. Men det är nog bra, så vi kan få in lite rutiner och vettig sysselsättning, vi har verkligen legat på latsidan sedan vi kom hem frånFrankrike. Ingen träning här inte... Så nu blir det väckarklocka, morgonrastning och lunchrastning för hela slanten, i stället för att bara glida omkring tillsammans hela dagarna...

image502
Blä för att vara tvungen att stiga upp tidigt...

Kommentarer
Postat av: Ems

Det är gött med ledighet men också ganska skönt att få lite rutiner igen, tycker iallafall jag. Jag går gärna med på en kvällsrastning nån kväll :)

2007-08-19 @ 18:34:10
Postat av: Karin

Hejsan!
Tänkte jag skulle ge mig tillkänna här ;-) Har varit inne ngr gånger och smygläst, men det är ju så tråkigt att vara en hemlig besökare så denna gången lämnar jag spår!
Läste om er fantastiska Frankrike resa! Gud, vad härligt:) Jag är oxå väldigt imponerad att Rod var med er, men som den coola hund han verkar vara så förstår jag! Jag kan inte se mig mätt på alla fina bilder ni tog därifrån, blir otroligt sugen på att åka dit. Vilka stränder och mysiga byar:)
Lycka till med nya kameran, vi har oxå en Eos och det är så mycket roligare att ta bilder med en bra kamera!
Ha det gott!
Karin & Indra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback