Solig söndag

Varför har dygnet så få timmar och varför är helgen mycket kortare än arbetsveckan? Mer sol och lediga dagar åt folket tack!

En lugn och skön söndag. Efter frukost styrde vi kosan mot Förlösa där vi drack morgonkaffe i C:s trägård och bjöds på nybakt sockerkaka. Roddan blev jagad av grannens JRT och sedan jagade Roddan grannens katt. Antar att det gick jämnt upp. Ingen kamera hade vi med oss tyvärr... Vi gick en sväng i skogen längs husses barn- och ungdoms löparspår, sedan blev det surfing för husse och deckare för matte och Rod.

Roddan och matte har alltså inlett trädgårdssäsongen och därigenom pratat med husets samtliga grannar, även de nyinflyttade, och även visat dem att han är helt ofarlig då han lös hälsade mycket försiktigt på deras två taxar han skällde ut förra veckan... Varför kan han inte vara sådan även med koppel på?! Nu visade Roddan sig från sin allra bästa, lugna, tysta, sociala och kärvänligaste sida... och alla tycker så mycket om honom.

Vi funderar på
Majmönstringen.... vill så gärna få ett exteriört omdöme på Mister Roddipodd, men hans beteende i koppel bland andra hundar är ibland så man får skämmas ögonen ur sig och mina nerver skulle aldrig palla... Det är ju mig det hänger på, det är min osäkerhet han känner... jag vet det.

Lös och okopplad är han en ängel och kan umgås med alla hundar, stora som små, tikar och hanar. I koppel är han osäker och skäller och konstrar ibland...  även om det, PEPPARPEPPAR, går framåt med detta så går det långsamt och han är långt ifrån 100.

Hur ska vi göra? Tänk om man bara kunde skicka dit honom så han fick visa sig utan mig eller husse och komma hem med ett omdöme bara...

Kommentarer
Postat av: Anna och Maja

På tal om ingenting, ska ni med ch träffa Kinga? Om det skulle bli så att vi ska sespå Öland, kan vi då pka med er i er fina bil??? Sedan får vi väl se vad Karin säger. Kram

2008-04-20 @ 22:14:43
Postat av: A & M

p.s om ni ska på Majmönstringen, vill ni ha sällskap då???? /Anna

2008-04-20 @ 22:17:15
Postat av: Anna, Nisse och Laban

Du kanske kan skicka dit ett foto bara? ;-)

Det kan iofs vara så att han lugnar ner sig
bara för att det är så enormt många hundar runt omkring. Det märkte vi tydligt på Nisse i början när han var ovan med utställningar. De orkar liksom inte engagera sig i att mopsa sig mot hundra andra hundar ...

Kram från ett soligt och härligt Dunö!

Postat av: Kinga

Hallå! Hallå! Hallå!
Är det verkligen sant? Ska jag äntligen få träffa mannen, myten och legenden Rod??
Ska bli så himla kul så jag vet inte om jag kan vara normal när vi väl träffas!
Nospuffar i massor, Kinga

2008-04-25 @ 20:32:56
URL: http://www.123minsida.se/kinga
Postat av: VQ Klan

vår uppfart ert hotell =) .. såklart att ni ska komma vore ju s**t trevligt ju

2008-04-26 @ 11:50:48
URL: http://www.vereusqoya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback