Dramaqueen

image356

Idag var det dags för det STORA blodprovet och förhoppningsvis får vi ett okej inom två veckor så att vi kan dra söderut i folkisbussen för surf, rödvin, strandhäng, franska ostar och mängder av bokläsande. Håll tummarna för oss!

Rod sov utslagen på sidan på golvet i djursjukhusets väntrum (!!!) och sa inte ett pip vid själva blodprovstagningen. Han hoppade ned från undersökningsbordet och sedan fick han SYN på sitt bandage - då började han halta !!!

Snacka om dramaqueen, både jag och djursjukvårdaren började gapskratta.

Han glömde raskt sin hälta när jag ville väga honom. Håll i hatten - vågen stannade på dryga 51 kilo, fattar ni?! Då tycker vi ändå att han är i verkligt god kondition, nästan tunn då man ser revbenen upp emot ryggen, så det är väl en bra vikt då antar jag. Han börjar väl muskla sig mer och bli riktig hanhund...

Nu ryar husse från köket, Rod stoppade sin tunga i rabarberpajen som stod på köksbänken och husse tog honom på bar gärning.

Rooood.... hahaha.

Kommentarer
Postat av: Jessica P

Han är inte dåligt duktig killen! Träffade en annan hanhund, Trace, idag. Han letar knark i Region Mitt och han hittade kokain i min bh/armhåla och markade asbra. Det var en Engelsk Springer Spaniel (?) och jag har satt upp rasen på min "villha"-lista. Kram till er!

2007-05-23 @ 19:52:17
Postat av: Jessica P

Kan för övrigt inte fatta hur mannen kan väga så himla många kilon! Klart att det blir lite tryck i kopplet då.. Har för övrit surfat mig sjuk på cairnterrier och vill ha en nu. Men jag måste inse att jag får vänta. Tyvärr. Får nöja mig med alla gosstunder hos er vänner som har hund. Det vore dock bättre om just ni bodde i Rosta i stället för Kalmar..suck.

2007-05-24 @ 10:54:15
Postat av: Sara

haha!
rod är precis så härlig som en hund ska vara, med mycket personlighet! jag skrattar högt åt mr drama queen! han är underbar :)

Postat av: Zindra

hi hi, stackars kompis i bandage =) Nu blir d inte bus på ett tag då jag började löpa under helgen. Går som jag har skitigt i byx vid blöjbytet men annars bryr jag inte mig nämnvärt. Ha d guttigt på resan. voff voff

2007-05-28 @ 06:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback