Den som söker han finner

image355
Spana in tjockisens halsskinn...

Ikväll var det dag för kurs igen. Spår och sök. Sök tycker Rod verkligen är jätteroligt... men idag körde vi med en annan figurant än matte och Rod flög iväg över stock och sten. Sigges husse Per satt bakom ett träd laddad med Frolic i näven, men Rod blev förskräckt och backade undan när han hittade honom. Per var så klok och bra och visade Frolichanden och Rod vågade sig fram... så nu vet vi vad vi har att träna på... "främmande figgar"... det blir till att lura med sig vänner ut i skogen och träna och träna. Han är ju lite försiktig med nya bekantskaper och i konstiga situationer så "flyr han"...

Spårandet går okej, han är på, fixar vinklar men kan stundtals bli disträ och pinka (!!!) mitt i spårandet... det syns när han är på eller av och det går inte jättefort. Dock tar han verkligen slutapporten i munnen. Virar han in sig i spårlinan och råkar få den under benet kan han absolut inte fortsätta förrän den är borta och så har han tappat tråden lite... men han är på det igen och tar alltid hela spåret, men jag vill se mer "go" och mindre tankspriddhet. Kortare spår med något jättekul i slutet kanske kan höja motivationen några snäpp?!

Tänk ändå vad han kan nu jämfört med för bara ett halvår sedan, massor!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vaddå ?? Har du ätit glassen!!!!!! Da GLASS!!???? var, när hur... jag måste veta allt.... jag har sagt det förut och jag säger det igen massa gånger .. Jag är besatt av den glassen, Å jag gillar inte ens glass??? fast jag tror dom har knark i den, för man blir ju direkt beroende??
Lycka till med fortsatt spår o sök.... Balsac va med p kurs förr förra veckan. Sämst som vanligt =0)
han e för söt... slö, slapp o likgiltig e han, ROds bror i Alafors.
Ha de bra
kram från andra sidan??

Postat av: Lisa, Rut & Gunda

Hej Roddan & matte!
Jag har inte tagit mig hit förräns nu, det är ve, fy, fasa & SKAM! Men jag ber hemskans massor om ursäkt & vänder det till mina största:
TACK!
Jag blir MER än glad när det trillar in nya besökare som lämnar sina ord & tankar, lycklig blir jag av att du gillar det jag gör... Bilderna är en del av min vardag & det lilla ljus jag ser på tillvaron hamnar oftast i mitt arkiv av bilder!
Rod ser ut att leva ett fantastiskt hundliv med en massa aktiviteter & bus! Precis som det ska vara om du frågar mig... & så fick jag en något sur min från uttråkade hundar bredvid mina fötter. Datortid är inte bra tid enligt dem bägge!
Så bättre göra slag i sak! Ut i solens strålar & fånga det som fangas kan!
Kram från oss i Norr/Lisa, Rut & Gunda

2007-05-23 @ 12:44:09
URL: http://www.krutrut.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback