Barnvakt åt Zindra-bus

Oj! Rods matte har glömt hur det är att umgås med en unghund som ännu inte fyllt året. Energin tar aldrig slut, jag hade glömt det... Här har det varit fullt ös (utan medvetslös) i fyra timmar.... Vi "barnvaktar" alltså Bellus Attitude Zindra a.k.a. Zindra-bus. 

Hon klev in i Rods hem vid 17-tiden och lyckades på fem minuter bädda upp sängen, hoppa i soffan och göra allt som Rod vet att man inte får... haha. Rod tyckte att Zindra var lite väl framfusig, men var samtidigt överlycklig över sällskapet!

Känslan när Zindra klev in genom dörren var mest att en "turbo-gasell" var insläppt i lägenheten alternativt en virvelvind i päls och hon sprang nästan på väggarna. Fastän de båda var nyrastade bestämde jag mig snabbt för att låta dem rasa av sig utomhus och åkte till en fårhage (det är får i  "vår vanliga" så det fick bli en annan) och lät dem springa...

image338

De var inte stilla en sekund. Helt plötsligt framstår Rod dock som en gammal förståndig gubbe. Han tar det piano, rejsar visserligen, men med kontroll, och han tar sig tid att nosa. Zindra for fram som ett streck.

image340
Vi har det bra, vi är bak i bilen... och lilla Zindra beundrar farbror Rod stort.

Väl hemma fortsatte leken med Ridgebackbrottning i olika varianter. I kök, i dubbelsäng samt bentuggning av varierande art. Zindra har tuggat i sig Rods två tuggben och kontrollerar även märgbenen... Rod står mest och tittar på när Zindra släpar dem över golvet. Men populärast är Ridgebackbrottningen, gos och tugga på varandra.

Samtliga möbler har bytt plats och grannarna tror att vi har en flock elefanter i lägenheten. Både Rod och Zindra kommer sova gott ikväll.

image341

image343

image344

image345
Och till slut, alldeles nyss, slocknade de båda.

Nu lär de sova tills i alla fall i morgon...

Kommentarer
Postat av: Elin

Helt stolligt härligt men underbart jobbigt?! :-) Ni verkar haft det bra och det var fantastiskt roligt att läsa, för du skriver ju så himla bra också! Va bra att Zindra fick så bra hundvakter!
Snälla du, vad bra att du skrev i vår gästbok så jag kunde skynda mig hit och kolla bloggen!
Hälsningar "Bellus-Elin"

Postat av: Sara

jag gillar bilden "vi har det bra, vi har bak i bilen" helt galet mycket. de ser ut att stortrivas tillsammans!
längtar tills rod kommer hit så moster sara får träffa honom lite och visa ystads grönområden. kram!

2007-05-08 @ 22:02:09
URL: http://imintheband.bilddagboken.se
Postat av: Zindra

He he, jasså nämnde han inte det husse...jag testar alltid var gränserna går om husse inte är närvarande. Hemma är hopp i soffan min favvosysselsättning för vår soffa hemma är skräp... men bra att busa i =)men jag lär mig snabbt så nästa gång kommer jag vara en ängel i päls... *voff voff* hälsa buskamraten min

2007-05-09 @ 02:53:43
Postat av: Patricia & Moa

Bara älskar bilden på de två utslagna hjältarna på golvet hahaha...Visst blir man sugen på en kompis/syskon till sin älskade vän?! Känner igen det där med full ös...men nu för tiden är Moa väldigt selektiv med vilka hon bemödar sig leka med! På fredag bär det iväg till Göteborg igen och sedan hem till Skåne ska bli såå skönt med lite ledigt.
Sköt om er!
Kramar från oss i norr!

2007-05-09 @ 08:36:26
Postat av: Jessica P

Haha! Jag skrattade gott åt bilden när de till slut la sig ner! Kände samma sak med Pers brorsbarn igår när vi hade ettårskalas, det var energi överallt och man minns varför man tyckte att man kunde vänta i fem år till på barn (och till pensionsåldern innan jag skaffar hund). Är det så att man lika gärna kan ha två hundar om man har en, eller att man kan ha två barn om man ändå har ett, eller kanske, att man lia gärna kan ha barn och hund om man skaffar det ena?!

2007-05-09 @ 09:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback