Spår i Värsnässkogarna

Idag var det dags för spårande på kursen och vi klev upp redan vid sjutiden för att packa och fixa matsäck och frukostera. Vi styrde kosan mot skogarna på Värsnäs där vi mötte upp mattar och hussar och vovvar. Spårandet gick riktigt bra... Rod var till en början lättstörd, men han hittade snabbt tillbaka till spåret när han tappat koncentrationen och tog det till slut riktigt bra.  Han är dock inte särskilt intresserad av spårslutet, även om han fattar att spåret är slut! Andra spåret satt kanon, då förberedde vi oss också bättre och la Rods spår längst bort så hans lapp störas av andra människor eller hundar. 

Vi blev peppade att spåra mer och vi längtar till aktiveringskursen då vi ska få prova på riktiga viltspår, med pinnar och vinklar och allt!

Delar mats?ck
Kan jag få halva din ostmacka?



1. Helt plötsligt kommer en häst förbi i skogen, men ingen hund brydde sig nämnvärt.
2. Delar av spårgänget. Beardisen Tindra och Cockern Bamse med hussar och mattar + Nisses husse
3. Nisses rumpa och Nisses matte & husse Anna & Micke
4. Instruktör Johanna, Susanne & Tindra och så Bamse med sällskap längst bort

image257
Öh! Jag är helt slut!

Kommentarer
Postat av: Patricia & Moa

Så nöjd han ser ut Roddisen :) ! Vi ska också ut i spårskogen imorgon det är en efterlängtad hobby låter Moa hälsa. Min hobby är att fota så fort Moa ser att jag plockar fram kameran så sätter hon sig ner och poserar *hahaha*! Hon är sååå trött på mig emellanåt men va gör man när man är helt kär i sin hund? Kanske söker terapi *hihihi*... Ni kommer att få det toppen nästa helg i Götet hos 'mamma' och brorsan.
Sköt om er,
Kramar i massor från storasyster och matte

2007-03-18 @ 19:42:31
Postat av: Jessica P

Han är så sjukt vacker att titta på mannen. Och jag har börjat lägga märke till att det finns så sjukt många hundar och då undrar jag varför inte jag och Per kan skaffa en också...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback