Kursavslutning

image283

Igår var det kursavslutning på vardagslydnaden. V i möttes upp på Värnäs för spårande och lite tävling. Spåren, två till antalet, fixade han galant trots att det var personspår som instruktören gått fyra timmar tidigare. Rod är dock för försiktig och minsta motstånd i linan när den slingrar fast runt något så tror han att han gjort fel. Instruktörens spårslut med en annan hunds leksaker var dock mycket uppskattat! Konstigt... Det går framåt och framöver ska jag/vi nog viga helgerna till lite spårande innan aktiveringskursen tar vid i maj med viltspår och annat skoj!

Tävlingen gick sådär, vi fick full pott på moment som inkallning och  sitta kvar när bollar kastas ut, men inte på en sådan simpel grej som att sitta kvar med störning i form av instruktören som går runt. Så onödigt! Måste vara för att jag inte fuskade med godis som belöning ;-) Jag som i vanliga fall är 0 tävlingsmänniska blev genast tävlingsfokuserad och kämpade med Rod för att vinna... och det skiljde bara ett poäng till slut... haha. Och Rod fick ett hundtugg som pris. Och så diplom såklart...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till er båda - bra presterat. Gött att se att även din tävlingsinstinkt kan triggas igång! Själv går jag omkring och suktar efter hund. Njuter nu av de flesta andra jyckar i sällskapetgenom cykelturen eller från balkongen. Det blir mindre att städa, mer sovmorgon och mer pengar över på det sättet... sorgligt. Kramen

2007-03-28 @ 13:23:02
Postat av: Tzaren!!

Tjena!! Hoppas resan hem gick bra. Antar att det var en som sov hela resan?! Såå kul att träffa er, och det där med likheten.... No comment... Kolla bara in fotot ni tagit på Tzarens huvud och fotot VQ har på Rods huvud "Rod on the blogg" Jag lade upp dem brevid varandra... Hade jag inte sett halsbandet hade jag nog sagt att Rod var Tzaren. Haha . Förra fredan var vi hos hundfotografen och vi fick fotona idag. Så fina!! Förra gången gjorde vi en förstoring av bara huvudet, det som finns under "Om Tzaren" på vår hemsida. Denna gången blir det nog helkropp när han ligger ner. Vad löjlig man är ibland, kompisarna pratar om deras ungar och visar foton på dem, jag visar foton på Tzaren (som jag självklart förvarar i plånboken!)Igår kom en äldre herre fram och frågade om han var en PITBULL..Ha, tänkte jag, okunniga människor...Är det inte en schäfer, golden eller tax så måste det vara en pitbull, eller hur?! KUL, att Roddan var så duktig på kursen!!! Ha det gott!!

Postat av: Linda & Lexi

Hallå gänget, vilken härlig helg ni ser ut att ha haft :).
Vad kul att kursen har gått bra, duktiga ni är som tar tag i sakerna hela tiden. :)
Jag hoppas att ni tar tag i utställningsbiten nu oxå så att vi springer på er på kommande utställningar ;), eller att ni hör av er när ni kommer till stockholm.

Kram från oss

2007-03-28 @ 21:19:15
URL: http://www.rvlimitededition.com
Postat av: Helena och Justus

Tack så mycket för gratulationen! Ja jösses, vad roligt vi hade både Justus och jag :-). Helt underbart också att få ställa ut sin alldeles egna hund igen. Jag snyltade rejält på andras hundar och ställde ut dem under tiden som jag var hundlös, men att ställa ut sin egen hund är helt klart snäppet roligare :-). Grattis till att ni har klarat kursen så bra och jobbat på så duktig, jag är imponerad! Härlig helg ni hade här på Västkusten - visst är det framsidan? ;-)
Kram från Helena och Justus

2007-03-28 @ 21:42:13
URL: http://www.dovier.se
Postat av: Jessica P

ja..alltså jag var skyldig till den första kommentaren :)

2007-03-29 @ 00:21:38
Postat av: Jessica P, igen

Den här 17-åringen, var det nån på din skola? Eller har du märkt av det på annat sätt?

2007-03-29 @ 10:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback