I Medelhavski sardinski simski

Efter tre dagar i Camargue, utanfor den lilla orten La Grau du Roi, narmare bestamt, pa Point du l'Espiguette dar vi bodde alldeles vid stranden har vi nu akt vidare... Camargue ar ett fantastiskt landskap med flamingos och vildhastar av vilka vi sag 0 och inga. Bara fastbundna stackars svettiga ponnyhastar. Stranden pa Point l'Espiguette var dock fantastisk milslang och flera kilometer bred. Det gick tag til strandlinjen... men vi gick saklart och Roddan rejsade loss och fick antligan galoppera los och gora sandanglar. Han har lart sig att Medelhavsvatten ar salt och han dyker inte langre med huvudet fore som alltid annars... det svider val i ogonen.

Naja nu har vi hittat semesterns parla!!!!!!  Mellan Narbonne och Perpignan ligger Leucate, och vi bor  pa ett stalle so, heter La Franqui; och vi har hittat basta boendet for bara 7 Euro per natt for oss alla tre! Stranden ar som pa Hawaii! Vit sand sa langt ogat nar och alldeles gront vatten. Har stannar vi nog ett tag...

Roddan ar sa cool och finner sig i allt. Har kan han ga los och alla fragar vad han ar for ras. Husse har traffat en annan Ridgebackagare som berattade att rasen heter samma har... men alla ser ut som de aldrig hort talas om en sadan hund. Nu har de i  alla fall traffat Beachbum:en Roddan!

PUSS och KRAM till er alla!

Extra stor till lillebror som fyller 25! Hurra och grattis! Ma din dag bli finast!

Kommentarer
Postat av: Jessica P

Det låter inte så dåligt exotiskt med konstiga namn, vita stränder, billigt boende och semester, semester och semester! Gud vad skönt för er!

2007-06-28 @ 11:54:49
Postat av: Ems

Ah, det låter helt ljuvligt! Ta väl hand om er och njut njut njut!!! Själv befinner jag mig i spänd förväntan då jag kommer bli faster inom de 4 närmaste dagarna - tjiihoo! *KRAM*

2007-06-28 @ 17:46:58
Postat av: Anna och Nisse

Jag var också i Camargue och såg inte en enda pålle ... Perpignan har jag också besökt och jag har för mig att Carcassonne ligger någonstans där i närheten? Vi stod utanför stadsmuren och tyckte att fästningen verkade skittrist, innan vi gick in och upptäckte den allra ljuvligaste lilla stad! Kram från Anna

Postat av: Mamma Annika

Vad härligt det låter! Vi har bokat en Kretaresa till den 26 juli! Ha det jättebra! Var på marknad igår och köpte 600 bajspåsar till Rod!!!!!

2007-06-29 @ 10:52:29
Postat av: Jessica P

Nu vill jag höra mer och gärna se nån bild... och med tanke på inköpet av 600 bajspåsar till Rod så undrar jag hur fort han bajsar upp det? Tre kvartal?

2007-07-02 @ 21:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback