Falu-Rod

Rod i snö

Nu är det vinter igen och många minusgrader. Rod får ha täcke på sig när vi är ute. Han gillar snö, men det syns att han tycker att det är lite väl kyligt. Husse är hemma hela dagarna till Rods stora lycka och när jag kom hem berättade husse stolt om Rods falukorvsspårande genom lägenheten. Den som (lösryckt ur sitt sammanhang) ser en fullvuxen man gå dubbelvikt och med ena handen rullandes en bit falukorv  längs golvet, måste ju tro att han blivit knäpp på allvar. Och vi som har Vägverket i huset mittemot... de har bra utsikt över vår lägenhet, men ingen förstår nog vad de ser. Nåja falukorvsspår funkar på Rod... från köket, genom vardagsrummet,  sovrummet och hallen och så ett spårslut bakom badrumsbyrån - hurra för korv!

Kommentarer
Postat av: Emma

*funderar på att smyga in på vägverket och därifrån spana på er när ni korvspårar...ett gott skratt förlänger livet säger man ju... :)*

2007-01-29 @ 16:41:57
Postat av: Helena och Justus

Tack för de snälla orden i gästboken! Det är så roligt att få läsa att ni uppskattar mina små rapporter om ditt och datt. Jag tycker att det är lika roligt att titta in här också och se hur Rod utvecklas. Och härliga bilder från era rundor har ni dessutom! Både Rod och naturen i er del av landet är fin, tycker jag. Lycka till på kursen!
Kram från Helena och Justus


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback