Skördefesthelg

Den gågna helgen har det varit skördefest på Öland och vi har haft efterlängtat besök av några av våra allra bästa vänner från Örebro. På fredagskvällen, innan gästerna anlände, var husse, matte och Roddis på konstnatt på Öland.

Rod på konstnatt
Såhär tillbringade Roddis tiden på konstnatten. Hellre det än tavlor och keramik... sa Rod.


Under helgen har Rod fått en ny bästis och även döpts om till "Lådd" av lilla V som är tre år! Vi som tidigare haft en hund som varit tokrädd för barn imponerades storartat av Roddans lugn och tålamod med lilla V.


På lördagen blev det återigen en tur till Öland. Krukmakerier och ekologiska odlingar är ingenting för Rod, och som tur är, är inte husse speciellt intresserad heller. I alla fall inte om han får välja mellan hund och kultur. Så Roddis fick sällskap av husse och de hängde vid bilen mest hela tiden och väntade på oss andra medan vi spanade in keramik, loppis och ekologiskt odlade grönsaker.

Mellan Resmo och Stenåsa stannade vi allihopa och picknickade bland slånbär och kalksten.

Vintra och Rod på alvarspromenad
Lilla V och Rod på promenad över det öländska alvaret

Skulle jag kunna få lite äppelpaj?
Skulle jag eventuellt kunna få lite äppelpaj av dig tror du?

Joodå, V delade med sig generöst av äppelpaj, mazariner,  matrester, Frolic och tuggben hela helgen. Rod bjöd på pussar och bus... och lilla V som tidigare varit ganska rädd för hundar  tyckte att "Lådd äl en snäll hund som man inte behövel vala lädd föl..."

Galopp över alvaret
Och så får Roddis släppa ut savannen i sig såklart...

På tvären i bussen
Efter skördefestutflykt, picknick och stoj på alvaret blir man så trött, så trött... Det spelar ingen roll om huvudet inte har det så bekvämt.

Stenkastning
Söndagspicknick vid Kalmarsund, lilla V kastar stenar som Rod inser att det inte är någon idé att ens försöka apportera...

Porträtt
Men han tar sig ett dopp då och då och svalkar ner sig i oktoberhettan...


Rod du är en helt fantastisk hund så ömsint, försiktig och älsklig! Du tar det mesta med lugn och ro och tycker om människor!

Om människan i andra änden på kopplet är tre år så promenerar du stillsamt... du städar efter den som smular ner och slickar gärna små kexsmuliga, kletiga händer... Du har stort tålamod och finner dig i de flesta och det mesta i alla nya situationer.

Den här helgen har du mer än nog bevisat att du hör hemma i vår familj! Du är vår hund och allt vi kunnat drömma om!

Kommentarer
Postat av: Tina & Håkan

Hej ...underbart å se Röddan in action ....påminner mycket om brorsan Balsac ...på många sättå viss ...både när det gäller utseende och .. och sovteknik =)...ha d det gott

Postat av: Ems

Det låter och ser helt underbart ut! Vilken vovve, han verkar charma de flesta...och jag tror alla gånger att jag kommer bli helt såld jag med!

2006-10-02 @ 16:51:40
Postat av: Moa

Åååh va glad jag blir när jag läser din blogg Roddan! Jag visste ju att du skulle koppla på familje-charmen och få stanna :)! Nja du verkar ha mera tur än mig när det gäller utfodring...men jag har kommit på att om jag inte tar ngt så får jag ngt ännu godare, så det är definitivt värt att avstå 'vissa' ggr ! Jag har en sån där liten kompis hemma i Skåne som brukar dela med sig däremot så det är alltid exta roligt att åka dit! Sköt om dig bro...så hörs vi vidare.voffvoff

2006-10-03 @ 09:55:33
URL: http://vqmoa.bravehost.com
Postat av: Annika Bergenfeldt

Ja vi alla tycker att Rod är älsklig och trevlig hund. Man kan inte mer än smälta för honom........"Mormor"

2006-10-03 @ 10:18:28
Postat av: John

Hoj, hoj, nu har jag också hittat hit. Sicken fin hund ni har! Nu vet jag vad man ska spana efter i stadens omnejd :)

2006-10-04 @ 21:10:03
URL: http://fnula.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback