Första advent

Roddis och jag firade första advent med fullt hus! (Husse är i Öret, men kommer ikväll hurra!) Fem fikagäster och Rod var i sitt esse! Inte alls lika blyg och försiktig inledningsvis som mot gästerna dagarna innan, men så är det också alla våra närmaste och som alla älskar hundar och speciellt Rod. Roddis sprang varv på varv med sin dalmatiner när gästerna kom.

I söndags (första advent) var Rod med mig på stan, ända in på Expertbutiken och faktiskt sa ingen någonting alls! Jag vägrar binda honom i en lyktstolpe och brukar därför inte ha med honom alls om jag måste in i affärer. Men nu fick han följa med och det gick så bra så!

Advent

I fyra dagar har jag jobbat stenhårt med Rods möten med andra hundar och faktiskt så känns det som om det gett resultat! Inte ett skall på fyra dagar - alltid något - även om han fortfarande blir lika uppvarvad. Den som blir mest mentalt utmattad av detta är nog ändå jag som vrider ut och in på mig själv med kontaktövningar, godislockande och avledningar enligt alla konstens regler.

På morgonpromenaden idag klev en trevlig man fram och sa "jag intervjuar alla Rhodesian-ägare" och så berättade han om sitt intresse för rasen och frågade oss en massa, och jag kan ju inte annat än skryta om Rod, säga att han är en urmysig hund och att Ridgeback onekligen är en speciell ras till både sätt och utseende. Jag rekommenderade
SRRS om han skulle kunna tänka sig en omplaceringshund... och givetvis rekommenderar vi Vereus Qoya.

Var man än går i denna lilla stad så väcker i alla fall Rod folks uppmärksamhet... och jaa, han är ju finast!


Kommentarer
Postat av: Patricia

Jodå här bjuds det på både pepparkakor och lussebullar!!! Nu väntar vi bara på att löpet ska sätta igång, eller snarare vänta då vi ska åka tåg ner till Skåne! Mardröms scenariot är att Moa höglöper och att det finns x antal hanar i kupén...
Må gott, kramar från Mosan och mig.

Postat av: Jessica

Jag tycker herren har god smak när det gäller dippen!
När det gäller julpyntandet har vi fått låna två adventsstakar från "svärmor" som fungerade där, men inte hemma hos oss när vi kom hem.... den ena har jag nu i alla fall fått igång. Vi har gjort om vårt bibliotek och det blev asbra, även om tavelförflyttningarna är flyttade på framtiden, de får sitta som det sitter. Idag ska vi förhoppningsvis hämta vårt nya kök och klämma in i biblioteket fram till slutet av januari när vi kan börja sätt upp det. Sen blir det inflyttningsfest!

2006-12-07 @ 10:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback